در اینستاگرام Igtv بهتره یا پست گذاشتن ؟
بنظرتان در اینستاگرام Igtv بهتره یا پست گذاشتن ؟ سوالی که ذهن شما را در مورد رشد پیجتان به چالش خواهد کشید
اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای محتوای ویدیویی است.
اما با معرفی ویژگیهای جدید، تمایز بین گزینههای ویدیویی سختتر و سختتر میشود.
هنگامی که می خواهید ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می توانید آن را به عنوان ویدیوهای Reels، ویدیوهای igtv یا ویدیوهای نمایش اسلاید به اشتراک بگذارید.
در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا Igtv بهتر است یا Post and Reels بهتر است.
Igtv بهتره یا پست گذاشتن ؟ کدام ؟
البته اگر از کاربران فعال اینستاگرام باشید، می دانید که ویدیوها بیشترین تاثیر را در جذب بیننده و افزایش فروش دارند.
اما روش های مختلفی برای ارسال ویدیو در اینستاگرام وجود دارد.
حال این سوال در ذهن شما وجود دارد که کدام روش برای انتشار ویدئو مناسب تر است.
کدام روش باعث افزایش بازدید و فروش می شود ؟
خواندن ادامه این مقاله برای یافتن پاسخ این سوالات را از دست ندهید.
IGtv، Reels یا Post Slide، کدام یک برای من مناسب است؟
ابتدا بیایید با توصیف هر یک از گزینه ها شروع کنیم، سپس به مزایا و معایب هر کدام می پردازیم تا بتوانید با دید باز بهترین گزینه را انتخاب کنید.
پست اسلاید فید
یک پست معمولی ویدیویی است که در نمایه خود به اشتراک می گذارید و در جریان اصلی دنبال کنندگان شما ظاهر می شود.
این گزینه «استاندارد» است که مدتی است تنها راه اشتراک گذاری محتوای ویدیویی در اینستاگرام بوده است.
ویدئوهای این سایت می توانند تا یک دقیقه طول بکشند.
ویدیوهای ریلز
Rails یک ویژگی ویدیویی نسبتا کوتاه است که از پلتفرم TikTok تقلید می کند.
این گزینه به شما امکان می دهد یک ویدیوی 30 ثانیه ای متشکل از یک یا چند کلیپ ویرایش شده داشته باشید.
مانند TikTok، می توانید موسیقی، متن، زیرنویس و جلوه های بصری را مستقیماً در برنامه به کلیپ های ویدیویی خود اضافه کنید.
تلویزیون اینستاگرام (IGTV)
در نهایت، igtv جدیدترین فرمت ویدیویی است که امکان محتوای طولانی را فراهم می کند.
مدت زمان مجاز IGTV برای کاربران عادی 15 دقیقه و برای کاربرانی که فالوور زیادی دارند 60 دقیقه است.
IGTV بیش از هر پلتفرم ویدیوی کوتاه دیگری با YouTube قابل مقایسه است.
بهترین حالت برای ویدیوی من کدام است؟
هر یک از حالت های فوق در صورت استفاده در زمان و مکان مناسب مزایای خاص خود را دارد.
به علاوه اگر در شرایط نامناسب از آنها استفاده کنیم، اثربخشی آنها به حداقل می رسد و نمی توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.
در اینجا مزایا و معایب هر فرمت ویدیو آورده شده است تا بدانید چه زمانی بین ویدیوهای ریلز ، ویدیوهای igtv یا ویدیوهای نمایش اسلاید انتخاب کنید.
یکی از راه های ارسال ویدیو از طریق استوری اینستاگرام است که یکی از محبوب ترین راه هاست.
یکی از مزیت های لایو اینستاگرام این است که تعداد بازدید آن نسبت به سایر روش ها بیشتر است زیرا توجه همه مخاطبان را به خود جلب می کند و یک ایراد آن این است که تنها 24 ساعت زمان می برد.
مزایا و معایب فید پست معمولی
مزایای feed ( فید )
تعامل بهتر با مخاطبان موجود :
پستهای منظم یک گزینه ویدیویی کلاسیک هستند و نقش مهمی در اکوسیستم ویدیوی اینستاگرام دارند.
اگر شخصی روی نمایه شما کلیک کند و محتوای شما را مرور کند، ویدیوی شما برای مشاهده و تعامل با آنها در دسترس خواهد بود.
این پستها زمانی به خوبی کار میکنند که هدف شما جذب مخاطبان فعلی به جای جذب مخاطبان جدید بالقوه باشد.
همچنین اگر به تازگی فعالیت در این شبکه اجتماعی را آغاز کرده اید و به دنبال جذب فالوور و فروش بیشتر هستید، می توانید با خرید کامنت های خصوصی، توجه و اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنید.
مشارکت بیننده بالا :
انواع محتوایی که در پستهای معمولی به خوبی کار میکنند شامل ویدیوهای تبلیغاتی، ویدیوهای نحوه انجام، مصاحبه با بنیانگذاران یا کارمندان، تریلرهای محصول و سایر محتوایی است که فالوورهای فعلی شما را جذب میکند.
معایب feed ( فید )
محدودیت زمانی: نمیتوانید ویدیوهای طولانیتر از 60 ثانیه را در پستهای معمولی آپلود کنید.
بنابراین نمی توان وارد جزئیات شد.
جذابیت کم برای بینندگان جدید: بینندگان جدید کمتر با آن درگیر می شوند، زیرا امکان توضیح بیشتر و پرداختن به جزئیات کافی در این قالب وجود ندارد.
مزایا و معایب استفاده از ریلز
مزایای ریلز
محتوای کوتاهتر توجه را جلب میکند :
بیش از دو سوم مردم ترجیح میدهند ویدیوی کمتر از 60 ثانیه را تماشا کنند.
بر کسی پوشیده نیست که کاربران عادی رسانه های اجتماعی دامنه توجه زیادی ندارند.
از آنجایی که ویدیوهای ریلز باید کمتر از یک دقیقه باشند، بینندگان بیشتر احتمال دارد که ویدیوی شما را تا آخر مکث کرده و تماشا کنند.
ویرایش درون برنامه ای :
فیلم ها در برنامه Reels بر خلاف ویدیوهای igtv یا ویدیوهای نمایش اسلاید معمولی به طور کامل با ویژگی های ویرایش، صداها و جلوه ها رندر می شوند.
اگر ابزارهای ویدیویی پیشرفته تری را ترجیح می دهید، می توانید در برنامه دیگری ویرایش کنید و محصول نهایی را در اینستاگرام آپلود کنید.
با این حال، ابزارهای داخلی Reels در انجام کار بسیار مؤثر هستند و می توانند بسیار مفید باشند.
قابلیت مشاهده :
از آنجایی که Reels تب مخصوص به خود را در برنامه اینستاگرام دارد، افرادی که شما را فالو نمیکنند به احتمال زیاد محتوای شما را هنگام مرور میبینند.
همچنین، ویدیوهای Reel مانند سایر پستها در فیدهای کاربران ظاهر میشوند و میتوانند در استوریهای دیگران به اشتراک گذاشته شوند.
معایب ریلز
برای جزئیات خوب نیست :
نقطه ضعف ریلز های کوتاه مدت این است که برای انتقال اطلاعات دقیق ایده آل نیستند.
به عنوان مثال، یک روال مراقبت از پوست سریع و سه مرحله ای می تواند به اندازه Rollers عالی باشد.
اما برای بحث کامل و جامع مناسب نیست.
خنده دار بودن سخت است :
اینستاگرام از حلقه های خنده دار یا خنده دار پشتیبانی می کند.
اما ایجاد این محتوا همیشه می تواند خسته کننده باشد.
با توجه به استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود، تلاش بیش از حد برای سرگرم کننده کردن Reels می تواند به تیم بازاریابی شما آسیب برساند.
ریلز های خوب می توانند به شما کمک کنند تا دید خود را بیشتر از igtv یا ویدیوهای نمایش اسلاید معمولی افزایش دهید، بنابراین سعی کنید محتوای چشمگیر را به خوبی با بازاریابی خود ترکیب کنید.
مزایا و معایب استفاده از IGTV
مزایای igtv
بهترین برای محتوا یا مصاحبه های طولانی تر :
ویدیوهای IGTV برای محتوای طولانی تر مانند نمایش محصولات، مصاحبه ها یا بحث های پنل ایده آل هستند.
زمان ارائه شده به برندها این فرصت را می دهد که محتوای آموزنده تری نسبت به Reels تولید کنند.
قابلیت مرتبسازی بر اساس سری :
اگر ویدیوهای IGTV زیادی پست میکنید، میتوانید ویدیوهای IGTV را به صورت سری در پروفایل خود سازماندهی کنید.
این ویژگی همچنین می تواند برای کسانی که به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع خاص از نمایه شما بازدید می کنند مفید باشد.
می توان از دسکتاپ پست کرد :
نسخه وب اینستاگرام فقط برای مرور پست ها مفید است زیرا نمی توانید چیزی را در برنامه آپلود کنید.
با این حال، ویدیوهای IGTV را می توان از رایانه شما ارسال کرد.
اگر آنها را قبل از پست کردن در رایانه خود ویرایش کنید، به شما کمک می کند.
علاوه بر این، آپلود آنها از دسکتاپ به شما امکان می دهد ویدیوهای حداکثر 60 دقیقه را آپلود کنید.
در صورت تمایل به ارسال با تلفن همراه حداکثر زمان پشتیبانی 15 دقیقه می باشد.
معایب igtv
برای مشاهده کل کلیک کنید :
ویدیوهای IGTV مانند حلقه ها می توانند در فیدهای دنبال کنندگان شما ظاهر شوند، اما به دلیل طولانی بودن آنها، کاربران فقط می توانند بخشی از ویدیو را مشاهده کنند و برای ادامه تماشا باید کلیک کنند.
این باعث می شود که بسیاری از افراد به طور کامل تماشای ویدیو را متوقف کنند و این یک ویژگی منفی در مقایسه با اشتراک گذاری های معمولی است.
بدون ویرایش درون برنامه ای :
بیشتر محتوای IGTV که پست می کنید احتمالاً به اندازه کافی طولانی است که شایسته یک برنامه ویرایش باشد، اما برای ویدیوهای ساده تر شما، عدم ویرایش درون برنامه می تواند مشکل ساز باشد.
ویدیوهای igtv یا اسلایدشو فاقد این ویژگی هستند.
دید کمتر : IGTV تب مخصوص به خود را مانند Reels ندارد.
IGTV برنامه مخصوص به خود را دارد که در آن کاربران می توانند ویدیوهای افرادی را که دنبال نمی کنند مشاهده کنند .
اما به اندازه خود برنامه اینستاگرام محبوب نیست.
اصلا بد نیست بدانید که می توانید با انتشار یک ویدیوی لایو در لایو اینستاگرام، مخاطبان زیادی را جذب کنید.
البته بسیاری از افرادی که به تازگی فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی آغاز کرده اند با خرید بازدیدکنندگان لایو اینستاگرام سعی در جلب توجه و اعتماد دارند.
مخاطب آنها هستند.
سخن آخر
اکنون که مزایا و معایب Reels و همچنین ویدیوهای IGTV یا نمایش اسلاید را می دانید.
در این شبکه اجتماعی می توانید بر اساس نیاز خود به راحتی و با توجه به نیاز خود فیلم منتشر کنید.
لازم به ذکر است برای دیده شدن بیشتر در شبکه های اجتماعی می توانید از سایر خدمات ما مانند خرید فالوور فیک و افزایش فالوور کلاب هاوس استفاده کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام با تیم پشتیبانی خریدفالوور.آی آر تماس بگیرید.
سوالات پرمخاطب
کدام یک از فرمت های ویدیویی در اینستاگرام دارای مدت زمان بیشتری است؟
اگر ویدیو را از دسکتاپ ارسال میکنید، فرمت igtv میتواند تا 60 دقیقه ویدیو و در صورت ارسال آن از تلفن همراه تا 15 دقیقه ویدیو را نمایش دهد.
بهترین فرمت برای ارسال ویدیو در اینستاگرام چیست؟
هر قالب برای هدف خاصی طراحی شده است. به طور کلی فرمت Reels برای مطالب سرگرم کننده، فرمت igtv برای مطالب آموزشی و طولانی و پست های معمولی برای تبلیغات مناسب است.
کدام قالب برای جذب فالوور موثر است؟
فرمت ریلز به دلیل محتوای جذاب و دسترسی آسان، نقش بیشتری در جذب فالوور نسبت به سایر گزینه ها دارد.